WEGENBOUWERS Landelijk

BEDRIJVEN Flevoland

 

Naast de FM2000-WDG's heeft Theo Pouw sinds 2012 ook twee van deze 5-asser bandlossers in dienst in de vorm van een tweetal Terberg FM2850-T's. De bandlosser opbouw is afkomstig van HYVA en is uitgevoerd met een kleppensysteem, in tegenstelling van die door Vossebelt worden geleverd, die nog een dekzeil hebben.

 


 

Dit is de tweede bandlosser Terberg FM2850-T van Theo Pouw, bij Asfalt Productie de Eem (APE) bij Eembrugge (Ut).

 


 

Mussche uit Staphorst (Ov) heeft twee Volvo FM 10x4 bandlossers (afzetsysteem) waarvan dit er een is. Het bandlossersysteem van deze auto's komt uit Amerika van het bedrijf Trail King en wordt in Geesbrug (Dr) bij Vossebelt geassambleerd en gemonteerd. De auto is voorzien van een hefbare naloopas.

 


 

Dit is de tweede van twee bandlossers bij Mussche, met de naloopas omhoog.

 


 

In 2018 bij Mussche in gebruik genomen:  deze Volvo FH 10x4 Widespread, een fabrieks-10x4 van Volvo waarvan de achterste-, fusee gestuurde as op 1,80m is gezet, wat de vrachtwagen een wettelijk toegestaan gewicht van 49ton geeft. De auto is voorzien van een afzetsysteem waarbij gewisseld kan worden tussen betonmixer en in dit geval een bandlosser van Vossebelt. De bandlosser is interessant, omdat het één van de eerste is die door Vossebelt zelf gebouwd is, níet een geassembleerd bouwpakket uit Amerika.

 


 

Van het door Westdijk overgenomen Romers Transport was deze Scania G400 10x4 met Trail King/Vossebelt bandlosser opbouw. We zien de auto hier op het terrein van Van Bentum Recycling in de Rotterdamse haven. 

 


 

Deze bandlosser Scania 10x4 is van Westdijk uit Alphen a/d Rijn, maar is zijn carrière ook begonnen bij Romers. De bandlosser is een TrailKing uit de Verenigde Staten, maar door Vossebelt geassembleerd. De bandlosser is achteraf ook nog van kleppen voorzien (voorheen zijl).

 


 

Deze Volvo FH 10x4 met bandlosser-opbouw is van H. Burggraaf uit Lexmond (ZH).

 


 

Deze niet heel erg standaard ogende auto is een MAN TGX 8x4 met een Vako Shuttlefloor systeem, een in Nederland bij Vako opgebouwd, maar bij het Canadese Trout River ontwikkeld/gebouwd bandlosser-systeem. Het verschil van deze uitvoering ten opzichte van andere bandlossersystemen die men in het asfalttransport ziet is het meebewegende kopschot dat de lading een extra zetje geeft. Een ander verschil is dat de losband de breedte heeft van het volledige voertuig, waar dat bij andere systemen eerder de helft van de breedte is. Vako is verantwoordelijk voor de opbouw en voorziet de bandlosser van afdekkleppen.

G. de Bruyn uit Oudewater beschikt over twee van deze met Vako Shuttlefloor uitgeruste auto's.

 

 

 


 

 

De tweede MAN TGX met bandlosser van de Bruyn.

 

 

 

 


 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.