WEGENBOUWERS Landelijk

BEDRIJVEN Flevoland

  

Lang heeft men er op moeten wachten maar halverwege 2017 kwamen ze dan eindelijk: de eerste twee échte GINAFs met Euro6 motor en De Waard uit Zeewolde (FL) had de primeur. De eerste Euro6 GINAFs waren eigenlijk verbouwde DAFs (intern de GINAF X6c-serie genoemd), maar deze, de GINAF X6 4446-TS is de eerste met eigen chassis. Het chassis dat overigens hoger is dan bij de vorige generatie GINAFs waardoor eventueel zelfs zonder hulpframe een kipper op het chassis gebouwd kan worden. Bij de auto's van De Waard is echter door carosseriebouwer Kooiker toch nog gekozen om een hulpframe op het chassis te zetten voor de ongeïsoleerde HYVA kipper. De nieuwe GINAF heeft zoals we van GINAF gewend zijn een wettelijk GVW van 46 ton en GINAF is tot nu toe de enige die dit met een Euro6 techniek kan leveren (stand 6/2017). Laadvermogen bij deze specifieke auto is ruim 25 ton, bij een eigen gewicht van de GINAF van 20,5 ton.

 

 


 

De tweede van twee GINAF X6 4446-TS van De Waard. Deze auto is vrijwel identiek aan de auto die twee maanden eerder is afgeleverd. Het grootste verschil zit in de overdrukinstallatie op deze auto die bij de andere GINAF ontbreekt.

 

 

 

 

 

 


 

 

 


 

 

 


 

Deze Terberg FM1950-HT van De Waard uit Zeewolde (FL), een bedrijf met overigens meerdere vestigingen in onder andere Meppel en Sneek, rijdt hier met Nooteboom dieplader weer de bult af bij een van de zandwinningen bij Bant in de Noordoostpolder. 

 

 Deze 8x6 met kraan en containersysteem is in 2009 nieuw door De Waard aangeschaft.

 


 

Deze Terberg FM1950-HT van De Waard is er een met een vaste HYVA kipper.

 


 

Nog een Terberg van De Waard, deze FM2000-T met HYVA kipper uit 2006.

 

 


 

Nog een Terberg FM2000-T van De Waard, ook van bouwjaar 2006.

 

 


 

Deze GINAF X4243-TS is van De Waard uit Zeewolde (FL). De 8x4 met kipper van BCK is sinds 2005 in gebruik.

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 


 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.