WEGENBOUWERS Landelijk

BEDRIJVEN Flevoland

 

Lang heeft men er op moeten wachten maar halverwege 2017 kwamen ze dan eindelijk: de eerste twee échte GINAFs met Euro6 motor en De Waard uit Zeewolde (FL) had de primeur. De eerste Euro6 GINAFs waren eigenlijk verbouwde DAFs (intern de GINAF X6c-serie genoemd), maar deze, de GINAF X6 4446-TS is de eerste met eigen chassis. Het chassis dat overigens hoger is dan bij de vorige generatie GINAFs waardoor eventueel zelfs zonder hulpframe een kipper op het chassis gebouwd kan worden. Bij de auto's van De Waard is echter door carosseriebouwer Kooiker toch nog gekozen om een hulpframe op het chassis te zetten voor de ongeïsoleerde HYVA kipper. De nieuwe GINAF heeft zoals we van GINAF gewend zijn een wettelijk GVW van 46 ton en GINAF is tot nu toe de enige die dit met een Euro6 techniek kan leveren (stand 6/2017). Laadvermogen bij deze specifieke auto is ruim 25 ton, bij een eigen gewicht van de GINAF van 20,5 ton.

 


 

De tweede van twee GINAF X6 4446-TS van De Waard uit Zeewolde. De auto is met uitzondering van de overdrukinstallatie aan de andere X6 4446-TS van de firma.

 


 

Een GINAF X6 4446-TS in de kleuren van REKO uit Raalte (Ov). Helaas is door omstandigheden deze Demo-wagen nooit daadwerkelijk bij REKO in dienst gekomen. De auto staat hier op de GINAF-stand op de TKD in 2016.

 


 

GINAF X6 4446-TS van Cito uit Nederhorst den Berg (NH).

 


 

Eén van de twee GINAF X6 4446-TS van Cito.

 


 

GMB Crienen uit Baarlo (Lim) is een van de weinige bedrijven die nog een "echte" GINAF (eigen chassis, zware assen) heeft gekocht in Euro6 uitvoering. Deze GINAF X6 4446-TS uit 2018 is een van de laatste die van dit type gebouwd zijn, waarbij het totaal gebouwde vrachtwagens van dit type onder de 10 ligt. De GMB auto is voorzien van een kipper van Gijsbertsen.

 


 

Een GINAF X6 4446-TS van Joh. Guyt Transport uit Katwijk a/d Rijn (ZH).

 


 

De tweede van twee, deze GINAF X6 4446-TS van Guyt.

 

 

 


 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.