WEGENBOUWERS Landelijk

BEDRIJVEN Flevoland

 

Gebr. Mussche uit Staphorst (Ov) beschikt sinds 2016 over twee Scania 10x4 vrachtwagens met wisselsysteem (de ene met kabelsysteem en de andere met een afzetsyteem op poten).

 


 

Dit is de tweede in 2016 voor Mussche gebouwde Scania fabrieks-vijfasser. Deze wagen is voorzien van een afzetsyteem waarbij de kipper op poten gezet wordt en kan worden vervangen door een betonmixer.

 


 

Niet alleen Scania nieuw bij Mussche in 2016. Ook deze MAN TGS 8x4 met widespread- en gestuurde achteras van WVT is er nieuw bij gekomen. Schitterend gespoten in KWS kleuren.

 

 


 

In 2018 bij Mussche in gebruik genomen:  deze Volvo FH 10x4 Widespread, een fabrieks-10x4 van Volvo waarvan de achterste-, fusee gestuurde as op 1,80m is gezet, wat de vrachtwagen een wettelijk toegestaan gewicht van 49ton geeft. De auto is voorzien van een afzetsysteem waarbij gewisseld kan worden tussen betonmixer en in dit geval een bandlosser van Vossebelt. De bandlosser is interessant, omdat het één van de eerste is die door Vossebelt zelf gebouwd is, níet een geassembleerd bouwpakket uit Amerika.

 

 

 

 

 


 

Deze Terberg FM1950-HT 8x6 vrachtwagen is een containerauto, die behalve zoals hier met kipper (van BCK), ook af en toe rijdt met een betonmixer-opbouw. 

 

Ruim een jaar later zien we dezelfde Terberg bij asfalteer-werkzaamheden bij Hardenberg (Ov). Ondertussen zijn de grote wielen door kleine vervangen.

 

 


 

Een Terberg FM1850-WDGL van Gebr. Mussche uit Staphorst (Ov) met kipper van BCK.

 

 


 

Deze Terberg FM2000-T is door Mussche in 2009 nieuw aangeschaft. De truck staat hier bij de zandwinning Dijckerhoff-Basalt in Zwolle (Ov).

 


 

Een FM2850-T van Mussche. Van dit type heeft de firma er twee.

 


 

Deze FM2850-T is voorzien van een slaapcabine en staat hier in de avondzon op de Asfaltcentrale Bovenveld nabij Hardenberg (Ov).

 

 


 

Een 8x4 Volvo FM van Mussche voor de KWS asfalteermachine.

 


 

Naast de van Volvo-onderdelen gebruikmakende Terbergs rijdt Mussche ook met "gewone" Volvo's, zoals deze 5-asser Volvo FM12 containerauto, die hier met asfaltkipper van Roelofs-Kippers is uitgerust.

 

 


 

Nog een Volvo FM 10x4 van Mussche. Deze auto is, net als veel andere auto's bij Mussche, een auto met wisselsysteem die ook met containers en mixers kan rijden.

 


 

En nog een, in grote lijnen dezelfde auto als de auto hierboven.

 

 


 

Deze Volvo FM480 was ooit een 8x4, maar is door Terberg-Techniek omgebouwd naar een 10x4 met een 10-tons voorloopas van Sisu omgebouwd met een wettelijk GVW van 49 ton. De auto is heeft een afzetsysteem en heeft op de foto een Hyva kipperopbouw.

 

 

 

 


 

De nieuwste ontwikkeling in kipperland is deze niet-kippende asfaltauto met bandlosser-systeem zoals deze door Vossebelt wordt geleverd. De auto heeft een lopende band op de bodem van de bak waardoor de lading, zonder te kippen gelost kan worden. Mussche uit Staphorst heeft twee Volvo FM 10x4 met dit systeem (stand 8/2013) waarvan dit er een is. De auto is voorzien van een hefbare naloopas.

 

 

 


 

Dit is de tweede van twee bandlossers bij Mussche, met de naloopas omhoog.

 


 

Nieuw op de weg in 2013 is deze Terberg FM1850-T die door Mussche van een slaapcabine is voorzien. Dit langdurige project heeft weer een mooie kipper opgeleverd! De container-kipper is een die eerst op een FL1850 van Mussche heeft gezeten, de naamplaat van deze Terberg nog steeds zichtbaar op de zijkant.

 


 

 


 

Deze FM1350-WDGL is sinds 2012 ook van Mussche, en hoewel de auto lijkt te zijn gespoten in KWS kleuren is dit niet helemaal juist. Het donkerblauw en wit is nog van de vorige eigenaar.

 

 


Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.