WEGENBOUWERS Landelijk

BEDRIJVEN Flevoland

Van H. Burggraaf uit Lexmond (ZH) is deze Scania, een door Estepe omgebouwde 10x4 G480 met een door Jansen Hydrauliek opgebouwde kipper.

 


 

Ook van Burggraaf is deze nieuwere Euro6 Scania G 10x4, een bij Scania gebouwde "fabrieks-vijfasser" met hefbare naloopas en geïsoleerde HYVA kipper.

 


 

Een identieke G 10x4 van Burggraaf uit Lexmond.

 


 

Uit de categorie "bandlossers", deze Scania G400 10x5 met bandlosser opbouw van Romers Transport. De bandlosser-opbouw is gemaakt door Vossebelt in Geesbrug (Dr). We zien de auto hier op het terrein van Van Bentum Recycling in de Rotterdamse haven.

 


 

Gloednieuw in 2014, deze Scania G450 10x4 van G. van de Kamp uit Stroe (Gld). Deze auto is gebouwd op basis van een zwaartransport-trekker chassis en voorzien van een 24,5 kuubs HYVA kipper.

 


 

 


 

 


 

Deze bandlosser Scania 10x4 is van Westdijk, maar is zijn carrière begonnen bij Romers uit Rozenburg (ZH). De bandlosser is een TrailKing uit de Verenigde Staten, maar door Vossebelt geassembleerd. De bandlosser is achteraf ook nog van kleppen voorzien (voorheen zijl).

 


 

Nog een oude van Romers, deze Scania G400 10x4 met Ruizeveld kipper.

 


 

 


 

 


 

 


 

Een van twee Scania R450 10x4'en in XT uitvoering van Zandink uit Nijkerk (Gld). Beide auto's zijn uitgevoerd met kippers van Gijsbertsen.

 


 

 


 

Van Mus Transport uit Herwijnen (Gld) is deze Scania G450 10x4 met geïsoleerde kipper van Ruizeveld. De twee auto's van dit type die bij Mus rijden zijn qua opbouw identiek.

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

Scania's maken een groot deel van het wagenpark van Millenaar (& Van Schaik) uit Oude Meer (NH). Deze Scania P420 10x4 met gestuurde naloopas is een van de grotere Scania's uit het wagenpark. Het bedrijf heeft meerdere auto's van dit type.

 


 

Hier nog een P420 10x4 met gestuurde naloopas, in principe een identieke auto.

 


 

 


 

Het interessante aan Millenaar & Van Schaik is dat ze niet één type Scania 10x4 hebben, maar ondertussen (2014) wel vier. Deze P420 10x4 is daar een goed voorbeeld van. In principe gebaseerd op hetzelfde type auto als de 10x4 met naloopas, maar door in plaats van een naloop- een voorloopas te monteren toch een heel andere auto. De ombouw van deze auto is gedaan bij Estepe.

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

Van G. de Bruyn uit Oudewater (Ut) is deze "fabrieks 10x4" van Scania, een af-fabriek 47-tons 10x4 met gestuude naloopas en luchtgeveerde achterassen in tridem-opstelling. De 10x4'en zijn uitgevoerd met kippers van Vako.

 

Onder de frees op de voormalige A1 bij Muiderberg/Weesp.

 


 

Nog een Scania G 10x4 van de Bruyn, nummer 144, gebouwd in 2015.

 


 

 


 

 


 

Van Dijkshoorn uit Bleiswijk (ZH) is deze volledig af-fabriek 10x4 Scania. De auto is voorzien van een containersysteem.

 


 

Heitink uit Kamperveen (Ov) heeft sinds 2015 deze Scania 10x4 in gebruik. Het jaar erna is er nog een in gebruik genomen. Beide auto's zijn bij Scania in de fabriek gebouwd en voorzien van een naloopas.

 


 

De tweede (en nieuwste) van de twee Heitink Scania 10x4'en. Beide auto's zijn voorzien van een door DHS gemonteerde geïsoleerde HYVA-kipper met asfaltsnip.

 


 

 


 

Een "fabrieks 10x4" van Te Loo uit Eefde (Gld), bouwjaar 2015.

 


 

Gebr. Mussche uit Staphorst (Ov) beschikt sinds 2016 over twee Scania 10x4 vrachtwagens met wisselsysteem (de ene met kabelsysteem en de andere met een afzetsyteem op poten).

 


 

 


 

 


 

Een Scania G 10x4 van de Theo Pouw Groep uit Utrecht. Ook Pouw heeft een hele serie van deze 10x4'en in één keer aangeschaft.

 


 

 


 

 

 

 


This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.