WEGENBOUWERS Landelijk

BEDRIJVEN Flevoland

 

Otte uit Lisse (ZH) rijdt met grote jongens uit Benschop: de Terberg FM3000-T 10x8, allemaal met Ruizeveld kippers. Hier zien we auto nummer 10 aan werk langs de N207 bij Nieuw-Vennep.

 


 

Een tweede (de meest nieuwe) FM3000-T van Otte uit Lisse, bouwjaar 2009.

 


 

 


 

 


 

Nieuw, maar niet nieuw: deze schitterende, vers gespoten Terberg FM3000-T van Nijhof-Ekkel uit Den Ham (Ov) is eigenlijk een tweedehandsje, geweest van Vrijbloed uit Haarlem, maar dat hij van 2008 is is niet echt te zien. Deze kan er weer even tegenaan.

 


 

Een Terberg FM3000-T van Stoter uit Kampen (Ov). We zien de auto hier, net volgeladen met zand, voor de trechter van Stoter in IJsselmuiden (Ov).

 


 

Deze Terberg FM3000-T is van Hovenga uit Metslawier (Fr). Het is dezelfde FM3000 als die van Stoter, nu in zijn tweede leven.

 


 

Vrijbloed rijdt (reed) ook met Terberg FM3000'en. Van deze 10x8 uit Benschop rijden er niet veel rond, Vrijbloed had er in 2016 nog twee. Deze met Gijsbertsen kipper mocht het langste blijven, maar strenge milieueisen zorgen er toch voor dat deze auto's waarschijnlijk het veld weer moeten ruimen.

 


 

Nog een van Vrijbloed, helaas al ontstickerd net voordat hij op transport ging....

 


 

In 2011 kreeg Kole uit 's-Heerenhoek (Zld) deze Terberg FM3000-T er nieuw bij, (een van) de laatste van dit type die gebouwd zijn. De auto is voorzien van een geïsoleerde Ruizeveld kipper.

 


 

Deze vroege Terberg FM3000-T is van Breedveld uit Rotterdam. De firma heeft twee vrijwel identieke Terberg 10x8'en van dit type.

 


 

De tweede van twee FM3000'en van Breedveld, deze op grote wielen. 

 


 

Deze ex-Transverko Terberg FM3000-T is alweer jaren eigendom van Nico Transport uit Hoogezand (Gr).

 


 

Hier zien we een Terberg FM3000-TR van K.H. Wempe uit Spaarndam (NH). Dit is een van de speciale 10x8 Terbergen die veelvuldig gebruikt worden op het terrein van de Hoogovens in IJmuiden (Tata Steel tegenwoordig). De auto's die bij de Hoogovens rijden, waarvan Wempe er één heeft, hebben vrijwel allemaal een starre achteras, een heel hoge bak van AJK met een speciale contructie op het dak van de cabine om de cabine te beschermen (?).

 

We zien de auto hier in Amsterdam Westpoort, een dagje aan het werk buiten de hekken van de Hoogovens.

 

 

 


 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.