WEGENBOUWERS Landelijk

BEDRIJVEN Flevoland

Deze dikke Volvo FM 10x4 op grote wielen is van Van Aaken Transport uit Eersel (NB). Typisch voor het zuid-oosten van Nederland is de combinatie van 10x4 (en 8x4) met grote wielen.

 


 

Van Eeuwijk uit Velddriel (Gld) is de eigenaar van deze Volvo FM 10x4 Euro 6.

 


 

Ook van Van Eeuwijk is deze Volvo FMX 10x4 in fabrieks-uitvoering. Dit betekend een naloopas, GVW van 47ton en drie luchtgeveerde achterassen.

 


 

Een Volvo FMX 10x4 WSG van Reductum / J. den Boer uit Lienden (Gld) (voorheen Ingen). De auto is één van vier in 2017 door de firma in gebruik genomen.

 


 

 


 

 


 

 


 

Een bijzondere FM 10x4 met slaapcabine en lang chassis van Verhoef uit Kootwijkerbroek (Gld).

 


 

Een Volvo FMX 10x4 van Buuron uit Roosendaal (NB). Deze met een Ruizeveld kipper uitgeruste 5-asser is bij Terberg-Techniek van een 5e as voorzien.

 


 

Ter vergelijking, deze FMX 10x4 van Buuron (in kleuren van Sando Bouwstoffen en Puinrecycling) is een "fabrieks-10x4", direct uit de Volvo catalogus leverbaar.

 


 

Deze bijna nieuwe Volvo FMX 10x4 WideSpread is er een van REKO / Van Bentum Recycling uit Rotterdam. De firma heeft in 2015 maar liefst 10 van deze auto's in gebruik genomen, allemaal identiek opgebouwd met kipper van Ruizeveld en een door Terberg Techniek aangepast chassis (5e as en WideSpread).

 


 

Een andere FMX 10x4 van REKO / Van Bentum, 1 van 10.

 


 

Nog een andere FMX 10x4 van REKO / Van Bentum, 1 van 10.

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

Deze Volvo FMX 10x4 rijdt voor de Mebin in Zwolle (Ov). Deze bijzondere auto is voorzien van een afzetsysteem zodat hij, net als zijn GINAF M5250-TS voorganger, zowel met kipper als met mixer kan worden ingezet. Met kipper wordt de auto alleen ingezet om grondstoffen voor de productie van betonmortel aan te voeren.

 

De afzetkipper van de Mebin FMX komt van Vossebelt uit Geesbrug (Dr) en de gestuurde naloopas is door Terberg-Techniek gemonteerd.

 


 

Volvo FM 10x4 van Mourik uit Groot-Ammers (ZH), bouwjaar 2016.

 


 

Een Volvo FMX 10x4 van Stoter uit Kampen (Ov).

 


 

En nog een van Stoter, identiek aan de 35-BDP-7, alleen een aantal maanden nieuwer.

 


 

Deze Volvo FM10x4, een Estepe ombouw, is van W.J. van Schaik uit Altforst (Gld).

 


 

Een Volvo FM 10x4 met ATM kipper van A. den Breejen uit Cruquius (NH).

 


 

 


 

Hier zien we één van de vijf FMX 10x4'en van AL vd Wetering uit Heesch (NB). Deze auto's zijn bij Estepe Heesch van de vijfde (voorloop)as voorzien.

 


 

Een identieke FMX 10x4 van AL vd Wetering.

 


 

 


 

 


 

 


 

De eerste Volvo 10x4 bij AL vd Wetering was deze FM 10x4 met Ruizeveld kipper.

 


 

Deze Volvo FM480 van Mussche uit Staphorst (Ov) is een door Terberg-Techniek omgebouwde auto, waarbij Terberg een 10-tons voorloopas van Sisu heeft gemonteerd en dit resulteerd in een wettelijk GVW van 49 ton. De auto is heeft een afzetsysteem en heeft op de foto een Hyva kipperopbouw.

 


 

Deze Volvo FM 10x4 van Mussche is een door Estepe omgebouwde 8x4, waarbij een 10-tons liftas als 3e as is bijgeplaatst. De auto is voorzien van een kabelsysteem en rijdt hier met een geïsoleerde HYVA-kipper.

 


 

Nog een Volvo FM 10x4 van Mussche uit Staphorst. Interessant aan deze auto is de ombouw naar 10x4: door Estepe is een derde (liftende) dubbellucht achteras bijgeplaatst, een ombouw die heel ongebruikelijk is. De 10x4 is, net als veel andere auto's bij Mussche, een auto met kabelsysteem waardoor de auto ook met andere opbouwen kan rijden.

 


 

Technisch gezien een identieke Volvo FM 10x4 van Mussche. De auto is hier voorzien van een baggerkipper van HYVA.

 


 

 


 

Een Volvo FMX 10x4 van de firma Kamphuis uit Epse (Gld).

 


 

Van Heitink Transport uit Kamperveen (Ov) is deze Volvo FM 10x4, die door Estepe van een voorloopas voorzien.

 


 

Nog een chameleon in dienst bij Hagen, deze Volvo FM 10x4 die ook als betonmixer rijdt, hier met een afzetbare kipper Vossebelt.

 


 

Een Volvo FM 10x4 van Jan Bakker uit Oldebroek (Gld). De auto is voorzien van een kabelsysteem en containerkipper van HYVA.

 


 

Een Volvo FM 10x4 van Jan Bakker uit Oldebroek (Gld). Deze auto is voorzien van een vaste HYVA kipper.

 


 

Helemaal nieuw was deze Volvo FMX 10x4 met Wide Spread en Gestuurde achteras van Kole uit 's-Heerenhoek (Zld), gefotografeerd in september 2016. De auto is voorzien van een geïsoleerde Ruizeveld kipper.

 


 

Boskalis beschikt over twee identieke van deze Volvo FMX 10x4 47-tonners met geïsoleerde AJK kippers.

 


 

 


 

Twee Volvo FM 10x4'en heeft firma Schoones uit Vinkel (NB). Beide auto's zijn door Jansen Hydrauliek opgebouwd.

 


 

Van een generatie verder is deze Euro6 Volvo FMX 10x4 van Schoones. Ook hier heeft de firma er twee van.

 


 

 


 

 


 

Ook Van Lijssel uit 's-Hertogenbosch heeft een tweetal van deze Volvo FMX 10x4'en, beide met geïsoleerde Gijsbertsen kipper.

 


 

 


 

Van De Roef Handel & Transport uit Den Dungen (NB) is deze Volvo FMX 10x4.

 


 

Een Volvo FMX 10x4 van Travcom / Niezen Transport uit Duivendrecht (NH). Dit is een ex-Volvo demo-auto.

 


 

Laan Transport uit Venhuizen (NH) reed met deze Volvo FMX 10x4 met afzetsysteem.

 


 

Van Graaf Transport uit Leidschendam (ZH) is deze FMX 10x4 met HYVA kipper.

 


 

 


 

Een FM 10x4 met widespread en fusee-gestuurde achteras van Van der Kamp uit Zwolle / Amersfoort. Deze auto heeft een afneembare Vossebelt kipper en kan daarom ook als betonmixer ingezet worden.

 


 

Een Volvo FMX 10x4 WideSpread van J. den Breejen uit Hoofddorp (NH).

 


 

Een FMX 10x4 van Vrijbloed uit Haarlem. Deze auto is bijzonder vanwege de hefbare assen (as 2 en 5).

 


 

 

 

 

 


This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.