In 2018 heeft Cito twee GINAF X6 4446-TS in gebruik genomen. Deze twee 46-tons krachtpatsers zijn de laatste der mohikanen, nu bekend is dat GINAF stopt met het bouwen van deze volledig aangedreven bouwvrachtwagens. Laten we hopen dat we deze unieke wagens (in deze uitvoering minder dan 10 van gebouwd) nog lang op de Nederlandse wegen mogen zien.

Beide Cito X6 4446-TS'en zijn voorzien van een ongeïsoleerde kipper van HYVA.

 

 


 

Eén van de twee GINAF X6 4446-TS van Cito.

 

 


 

Een Volvo FMX 10x4 (47-tons fabrieks uitvoering) van Cito Transport.

 


 

Een Volvo FMX 10x4 (47-tons fabrieks uitvoering) van Cito Transport in de kleuren van opdrachtgever Van Werven uit Oldebroek (Gld).

 

 


 

Volvo FMX 8x6 WideSpread Tridem van Cito. De auto is voorzien van een HYVA twee-zijdige kipper en een HMF Z-kraan.

 

 

 


 

Dit is de allerlaatste GINAF X4446-TS gebouwd. Hij is in 2013 afgeleverd aan Cito en is opgebouwd op de standaard Cito wijze met een ongeïsoleerde HYVA kipper.

 

 


 

Deze GINAF X4446-TS, tegenwoordig van Cito, is in 2014 overgenomen van de Theo Pouw groep.

 

 


 

Deze X4446-TS van Cito is van bouwjaar 2009 en vanaf het begin in dienst bij de firma.

 


 

Deze GINAF X4446-TS van Cito is van bouwjaar 2001 en daarmee een van de eerste van deze serie GINAFs die tot 2013 gebouwd zijn. De kipper is een kuipkipper van KTK.

 


 

Een GINAF X5450-S van Cito Transport uit Nederhorst den Berg (NH) komt vanonder de asfaltsilo bij de Asfalt Centrale Utrecht. Cito heeft een groot aantal van deze 5-assers in dienst, zowel de "S" als de meer versimpelde "B" uitvoering.

 


 

Deze nieuwere X5450-S van Cito zien we hier bij een project in de Amsterdamse Westpoort.

 


 

Een van de laatst gebouwde GINAF X5450-S, deze auto uit 2013 van Cito.

 


 

 


 

 


 

 

 


 

 


 

 


 

Een aantal GINAF's van Cito is gebruikt bij Pouw gekocht, waaronder deze, die nog in kleuren van Pouw rondreed.

 


 

Deze ex-Pouw heeft ondertussen de blauwe veren wel verloren en rijdt in de rood-geel combinatie van Cito rond.

 


 

 


 

Naast de met widespread en gestuurde achteras uitgevoerde X5450-S heeft Cito ook een aantal van deze GINAF X5450-B met starre achteras in gebruik.

 


 

Een tweede X5450-B van Cito Transport, tevens aan het werk in bij de aanleg van een kunstmatige heuvel in het Westelijk Havengebied van Amsterdam.

 


 

In 2016 heeft Cito er twee MAN TGS 10x8'en bijgekocht om de vloot aangedreven auto's weer wat verjonging te geven. Beide auto's zijn gelijk opgebouwd met een ongeïsoleerde kipper van HYVA.

 

 


 

 


 

Sinds 2019 actief in het wagenpark van Cito Transport, een tweetal MAN TGS 10x8 in 50tons WideSpread uitvoering (ombouw door Wierda Voertuig Techniek) met kipper-opbouw van het Belgische AJK.

 

 


 

 


 

Niet meer de nieuwste, nog steeds prima de kuubjes aan het verplaatsen sinds 2000, toen de auto nieuw door Cito Transport werd aangeschaft. De auto heeft, net als meer van de oudere auto's van Cito, een halfronde KTK kipper.

 


 

Het broertje van de bovenstaande auto, ook een M4446-TS die ook al sinds 2000 zijn werk doet. Westelijk Havengebied Amsterdam, juni 2013.

 


 

Nog een paar jaar ouder, deze GINAF M3335-S van Cito. In '96 mocht hij voor het eerst de weg op en in 2013 zien we hem nog steeds.

 


 

Deze zie je niet veel meer in 2013, een IVECO EuroTrakker 8x4 uit 2000.

 


 

Ook van Cito is deze Volvo FMX 10x4. Deze vijfasser was eerst een demo-auto van Volvo Nederland.

 


 

Een van twee Volvo FH 10x4 van Cito.

 

 

 

 

 

 


This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.