Een GINAF X6 4243-TS van REKO uit Raalte (Ov). Van dit type heeft REKO Raalte er in 2020 vier inge gebruik genomen, drie enkel uitgerust met een kabelsysteem van HTS Hoogeveen met een extra grote afzethoek (ca. 85 graden), waarmee naast containerkippers ook silo's gereden kunnen worden. De vierde X6 4243-TS is gemaakt voor transport van bouwmaterialen en bouwketen en is zodoende uitgerust met zowel een kabel-afzetsysteem als een zware kraan.

 

 

 


 

De tweede van drie GINAF X6 4243-TS die door REKO Raalte als kipper worden ingezet.

 

 

 


 

De derde van drie GINAF X6 4243-TS die door REKO als kipper wordt gebruikt, de vierde is een auto die niet als kipper bedoeld is.

 

 


 

Reko Raalte nam in 2017 deze MAN TGS 10x8 Wide-Spread in dienst, een volledig nieuwe auto met een strakke Gijsbertsen kipper.

 

 

 


 

De in 2017 in gebruik genomen 10x8 is een onderdeel van een bestelling van drie nieuwe auto's die door Wierda Voertuig Techniek uit Joure zijn (om)gebouwd. De tweede auto de serie is deze TGS 6x6 Wide-Spread met kraan en tweezijdige kipper van Gijsbertsen uit Woudenberg.

 

 


 

In 2014 is deze GINAF X6 3232-CS door Reko in gebruik genomen. Deze GINAF is de eerste Euro6 GINAF op kenteken in Nederland. Voorzien van een containersysteem (kabel) is de auto maar af en toe met de zandkipper onderweg, vaker met een aanhanger erachter bezig met containers.

 

 


 

Dit is een GINAF M3335-S 6x6 kipper met kraan van REKO uit Raalte (Ov). De auto stamt uit 1999 en is op het moment van fotograferen al meer dan 12 jaar in dienst bij dezelfde eigenaar.

 

 

 

 

 


 

 

Een gloednieuwe GINAF X6 4446-TS van Reko, hier te zien op de TKD 2016 in Almere. Reko had hier de primeur van dit volledig nieuwe type GINAF, maar zou hem helaas uiteindelijk niet kopen.

 


 

Een 6x6 van een nieuwere generatie, de X3335-S. Net als veel auto's bij REKO heeft ook deze auto een containersysteem met daarop een Gijsbertsen kipper.

 

 


 

Een 6x4 GINAF X3233-S met autolaadkraan en afzetsysteem.

 


 

Een GINAF M3233-S van Reko. Deze 6x4 wordt vaak ingezet zonder kipperbak, maar met vlakke laadbak. Voor de foto is de kipper er toch maar even opgezet.

 


 

Een GINAF M4243-TS 8x4 van REKO, ook uit 1999. Hier zien we de auto met een (puin)container.

 


 

Een van een aantal GINAF X4243-TS'en in dienst bij REKO. Alle 8x4'en zijn opgebouwd als containerauto en worden zo gebruikt als kipper, containerauto en voor het vervoer van Silo's.

 


 

Een identieke GINAF X4243-TS, maar deze is uitgevoerd met een afzetbare kipper van Veenhuis uit Raalte.

 

Hier zien we de auto een paar maanden eerder, nu met een Gijsbertsen kipper. Een andere bak maakt een andere auto.

 


 

Nog een X4243-TS van REKO.

 


 

REKO heeft voor het werk waar meer kuubjes verplaatst moeten worden ook de zwaardere 8x8 GINAF 4446-TS in dienst, zowel het X-model als deze oudere M4446-TS uit 2001. In tegenstelling tot de lichtere en minder terreinvaardige 8x4'en M en X4243-TS is deze 8x8 van een vaste opbouw voorzien, tevens van Gijsbertsen uit Woudenberg.

 

 

Hier zien we dezelfde auto aan werk. Volgeladen ploeteren door een zandbaan bij Spier (Dr) in mei 2012.

 

 

 


 

Een van twee GINAF X4446-TS'en in dienst bij REKO.

 

 


 

De tweede van twee GINAF X4446-TS van REKO, hier geposeerd op het terrein van het bedrijf in Raalte.

 

 

Geposeerd is mooi, maar hier gaat het echt om. Hier zien we de auto zich een weg banen door een modderspoor bij Spier (Dr).

 


 

Dit is hem dan, het schattigste kippertje van Overijssel, een 4x4 Scania P93 uit 1995. Dit kleine jochie wordt nog steeds regelmatig voor kleine klusjes gebruikt, zelfs in 2013.

 

 


This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.