In 2018 nam Leenaerts uit Born (Lim) deze twee Volvo FMX 8x6 WSG in gebruik. Deze compacte 4-assers zijn de eerste van dit type met hefbare tweede as. De ombouw van beide auto's is bij Terberg-Techniek gedaan, uitgaande van een standaard Volvo FMX 6x6. Beide auto's zijn identiek opgebouwd met een niet-geïsoleerde kipper van Vossebelt uit Geesbrug. Grote wielen op assen 1, 3 en 4 maken van deze auto een echte terreinbeul en met een leeggewicht van 18,5 ton en 43 ton wettelijk toegestaan gewicht op de weg kan hij met een lading van 24,5 ton over de weg.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

Van Leenaerts is de GINAF X6 5350-CTSE, de eerste in van dit type, ook gezien op de TKD 2014 in Almere, toen nog met grote wielen rondom en een witte cabine, nu met kleine wielen op de voorassen en alles netjes in kleur.

 

 

 

 


 

Een nog iets nieuwere X6 5350-CTSE van Leenaerts, hier aan het werk in het Duitsland op afgesloten terrein.

 

 

 


 

Net voor de nieuwe X6 10x6'en heeft Leenaerts nog een aantal van deze GINAF X5350-TS'en besteld die in 2012 en 2013 geleverd zijn. Net als alle auto's van Leenaerts hebben deze 10x6'en ook een kipper van AJK.

 

 

 


 

De tweede van de X5350-TS'en uit 2012. De auto is hier aan het werk in Duitsland bij een werk waar een Autobahn verlegd wordt.

 

 

Samen in het terrein met zijn grotere broer, de Demo-GINAF HD5380-T.

 

 


 

 


 

Naast 10x6'en ook 8x6'en. Twee stuks heeft Leenaerts er van deze GINAF X4345-TSV, dit is de jongste van het stel. De twee auto's worden onder andere ingezet om een dieplader te trekken.

 

 

 


 

Deze X4345-TSV is de oudste van de twee, bouwjaar 2003. Beide auto's hebben een identieke opbouw van AJK.

 

 

 


This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.