Deze MAN TGS 10x8 van Spaansen uit Winkel (NH) staat op de loswal van het bedrijf in de Amsterdamse haven. Spaansen heeft deze auto in mei 2014 gekregen, een ombouw van Wierda Voertuig Techniek uit Joure uitgevoerd met een lichte aluminium kipper die bij Spaansen zelf wordt gebouwd. Door deze alu kipper heeft de auto het voor een 10x8 extreem lichte eigen gewicht van 17,6 ton, wat bijna 32 ton laadvermogen opleverd.
Deze iets oudere (2009) MAN TGS 10x8 van Spaansen laat goed zien dat de belijning van de Spaansen auto's door de jaren heen steeds wat wordt aangepast: t.o.v. de auto hierboven andere strepen en geen Spaansen naam op de deuren. Ook zijn de spatborden rood geschilderd. Het zit hem in de details.....
Voor sommigen een bekende auto. Dit is "Shirley", de 10x8 van chauffeuze Martha die onder andere over haar belevenissen in de 34-BDB-6 een blog bijhoudt, "Geachte Shirley"
Naast 10x8'en ook 10x4'en in de Spaansen-stal. Deze TGA 10x4 van bouwjaar 2007 doet alweer 8 jaar zijn werk, voornamelijk in de slib. Vandaar de door Spaansen zelf vervaardigde 31 kuubs kipper.
Twee Euro 6 MAN TGS 10x8'en van Spaansen, in 2015 aan de vloot toegevoegd.
Deze MAN TGS 10x8 Euro6 is een bijzondere verschijning met zijn door Spaansen zelf opgebouwde kipper van het Spaanse merk Rojo. Spaansen heeft al drie van deze auto's waarbij elke kipper toch net even weer iets anders is. Opvallend bij Spaansen is dat er steeds weer verder wordt nagedacht over het lichter maken van de auto's. Niet zichtbaar in deze foto is dat de afdekkleppen van deze auto is dat de zijkanten van de milieukleppen wel van aluminium zijn, maar de bovenkanten simpelweg van gespannen zeil.
Een MAN TGS 10x4 van Spaansen. Deze af-fabriek 10x4 van Spaansen heeft dankzij een lichte door Spaansen zelf gebouwd opbouw een laadvermogen van ongeveer 31ton bij een eigen gewicht van iets meer dan 16ton.
De afdekkleppen van de 10x4 openen nog op de "oude" manier met een enkel scharnier bovenaan.
Een tweede, vrijwel identieke MAN TGS 5-asser van Spaansen.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.