Mourik uit Groot-Ammers (ZH) was de tweede klant die de Volvo FMX 8x8 in gebruik mocht nemen (2018). Mourik heeft gekozen voor een kipper-opbouw van HYVA met geïsoleerde wanden zodat de auto ook voor transport van asfalt gebruikt kan worden.

 

 

 

 

 


 

De andere van in eerste instantie twee geleverde Volvo FMX 8x8'en van Mourik.

 

 

 

 


 

Een Terberg FM1850-WDGL FM3 van Mourik uit Groot-Ammers (ZH).

 

 


 

Volvo FM 10x4 van Mourik, bouwjaar 2016.

 


 

Volvo FM 8x4 WSG van Mourik met dieplader met asfaltset.

 

 

 


 

Een toevalstreffer, deze FM2000 en nog vier andere Terberg's van Mourik uit Groot-Ammers (ZH). In de buurt van Knooppunt Hoevelaken (Ut) aan het werk, ik hoefde alleen maar een goede plek uit te kiezen zodat de zon geen grote problemen vormde (gezellig naast de Dixi was de beste plek, hmmm) en de camera te laten ratelen.

 

Alle vier Terberg FM2000'en en de FM1350 hebben een opbouw van HYVA, de drie "FM2" FM2000'en zijn helemaal identiek.

 


 

 

 


 

 

 


 

Dit is het nieuwste model cabine (2012) op de Terberg FM2000-T. De kleur van deze nieuwere FM2000 van Mourik is feller en frisser dan die van de oudere auto's.

 

 


 

Het kleintje van het stel, een Terberg FM1350-WDGL.

 


 

Een Terberg FM1850-WDGL in FM2 uitvoering.

 


 

Deze oudgediende FM2000-T is van Mourik uit Groot-Ammers. Ooit nieuw bij de firma gekomen slijt hij zijn nadagen bij de Asfalt Centrale Utrecht als zand-dumper die zand, per schip aangevoerd, snel naar de goede plek op de centrale brengt en dan weer een nieuwe lading haalt. Ritjes van 200 meter zijn lang.....

 

 

 

 

 

 

 


This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.